Zwanenburg wordt er helemaal moedeloos van.

Waar voorafgaand aan de wedstrijd bij Zwanenburg het idee overheerst dat er bij en tegen RCZ echt punten moeten worden gepakt. Het is een echte “degradatiekraker” of een “kelderderby”. Dit is een 6 punten wedstrijd en zal bepalen of er voor Zwanenburg nog een kans is om uit de gevarenzone te komen. Ook bij de tegenpartij leeft dit idee en ook daar heeft men met dezelfde problemen te maken en verkeert men ook in de degradatiezone en is er weinig om te lachen. Voor Zwanenburg komt er niets terecht van de goede ideeën.

Aan Zwanenburg kant ontbreekt  aanvoerder Jordy Vierbergen in de opstelling. De val, kort voor de rust in de wedstrijd tegen Koedijk, levert hem nog steeds problemen op en dus is meespelen of een plek op de bank niet verstandig. Zijn afwezigheid is wel een aderlating en het is afwachten hoe Zwanenburg uit de startblokken gaat komen.

De start van de wedstrijd is voor Zwanenburg. Direct na het begin is er wel een kleine kans voor RCZ, maar daarna domineert Zwanenburg de wedstrijd en komen er in de eerste 10 minuten grote kansen voor de goal van RCZ. Maar wederom is het geluk niet aan de kant van onze mannen en als er na 14 minuten een vrije trap van Zwanenburg niet goed uitkomt, krijgt een speler van RCZ een vrij veld voor zich en kan hij de bal over onze keeper in het doel ”loppen”. Daarna lijkt het wel of er een grauwsluier over Zwanenburg komt en van goed voetbal is dan nauwelijks sprake meer. Het is eigenlijk inspiratieloos en daarin gaat tegenstander RCZ ook mee. Uitzondering aan de kant van de thuisploeg is de voorsprong, die men heeft verkregen. Deze voorsprong kan men ook nog uitbreiden na 20 minuten.

Daarmee is eigenlijk alles wel gezegd over de eerste helft. Het niveau is niet goed en beide ploegen weten er ook niet veel meer van te maken. Maar de thuisploeg staat met 2-0 voor.

In de tweede helft heeft de technische staf van Zwanenburg een tweetal verse krachten ingezet. Silvian Kesbeke en Niels Oostwouder komen in de ploeg voor Louis Elbertse en Zakaria el Johari. Dit zorgt voor een korte opleving bij Zwanenburg, maar meer dan een beetje druk en een bal op de lat en een aantal schoten op doel zijn er niet aan te tekenen.

De keeper van RCZ heeft een hele rustige middag en eigenlijk weinig gevaar moeten voorkomen of onschadelijk maken. De wedstrijd kabbelt voort en wanneer RCZ na  een goed uur ook de 3-0 nog op het bord zet, is het helemaal klaar. Het niveau is zeer beperkt aan beide kanten en meer dan dit kan er niet van worden gemaakt. Robin Poelsma komt nog in het veld voor Kevin Verhoeve. Maar de zoveelste nedelaag is een feit.

Het ontbreken van Jordy Vierbergen en het zware veld maken het voor Zwanenburg onmogelijk om er meer van te maken. Het is niet anders en met de concurrenten om ons heen die punten blijven vergaren is er waarschijnlijk geen ontkomen aan om rechtstreeks  deze competitie te verlaten op plek 13 of 14. Een kans op het behalen van de nacompetitie lijkt op dit moment eerlijk gezegd volstrekt onmogelijk.

Volgende week thuis VSV. Misschien is er dan nog een poging om ons op te richten en een beetje vertrouwen te tanken, want van deze wedstrijd kan men alleen maar moedeloos worden.

Man of the Match

Helaas heeft geen enkel lid van het “sterrencomité“ deze week echte uitblinkers gezien die in aanmerking komen voor de punten. Daarom deze keer een blanco overzicht. Maar wanneer er andere meningen of ideeën zijn, horen we dat graag.

.1 (3 punten)   – ?

.2 (2 punten)   – ?

3  (1 punt)       – ?

.