Twee wedstrijden voor de prijs van één.

De wekker ging af. Het was 7.15 uur, nog donker en het voelde als midden in de nacht. Ik taste in het duister om mij heen en voelde iets dat op een telefoon leek. Na enige beroering kwam het onding tot zwijgen om na 6 minuten opnieuw te beginnen. Ik gaf de ongelijke strijd op. Om 8.30 uur was het 3 graden en stond ik langs de lijn om mijn kleinzoon aan te moedigen. Het hielp niet want hij verloor. De hoop was daarna op mijn tweede kleinzoon gevestigd die om 10.00 uur moest spelen. Die hoop was niet ijdel want hij won. Daarna naar huis voor een broodje om vervolgens richting Zwanenburg te gaan alwaar de Zaterdag 2 om 14.00 uur aan trad en onze 45+ mannen om 14.30 uur.

Bij aankomst kon ik meteen over het hek vlak voor de kantine leunen want daar stond het doel waar het voor het 2e moest gaan gebeuren. De tegenstander, Parkstad 2, had ook een donkere outfit aan  en zelfs de leidsman was volledig in donkere kledij gehuld. Als hij zo af en toe schielijk de bal een tikje had gegeven was het niemand opgevallen. Normaal had de tegenstander “uit” shirts aan moeten hebben maar was het Zwanenburg dat na 5 minuten spelen de shirts binnenstebuiten aan ging doen. Parkstad was beweeglijker maar tot kansen kwam het niet. Die kreeg Zwanenburg wel maar was daarmee weinig effectief. Na een half uur schuifelde ik richting veld 2 om de aftrap van onze veteranen tegen Blauw-wit mee te maken. Echt bijzonder was dat niet want het werd gewoon een tikkie terug. Tussen veld 1 en 2 in staand kwam ik eigenlijk een paar extra ogen te kort. Toch ontging het mij niet dat de zaterdag 2 met een brilstand ging rusten en de veteranen door toedoen van Barry, op aangeven van Padje, met de meest minimale voorsprong ook de thee opzochten. Tijd voor een versnapering had ik niet want toen de veteranen op zoek gingen naar de thee hadden de acteurs op het andere veld die alweer op. Een daar viel niet lang na rust ook een treffer te vieren. Bart was gevierde man.

Na de hervatting bij de veteranen werd het een eenzijdige vertoning. Ik zag Padje een hattrick maken, waarbij twee zeer fraaie exemplaren. Op veld 1 bleef het spannend, mede omdat het tweede geen kans zag met overzicht de counters uit te spelen. Het tweede stond steeds onder druk en de gelijkmaker hing in de lucht maar viel uiteindelijk niet. Bij de veteranen zak ik nog twee mooie doelpunten, beiden via onderkant lat, waardoor het daar uiteindelijk 6 – 0 werd. Zo zag ik, staand tussen veld 1 en 2 twee wedstrijden voor de prijs van één.

Aan het eind van de middag kwam er ook goed nieuws uit de Rijnstreek alwaar onze zaterdag 1 een 0 – 4 overwinning boekte en voor de derde week op rij de nul hield. Het was een lange voetbal dag maar wel de moeite waard .

Arie Keuning