vv Zwanenburg gaat Noord – Holland in

Het nieuwe seizoen staat weer op het punt van beginnen en dat zal wel even wennen worden. De focus ligt vanaf nu op de zaterdag als het om prestatievoetbal gaat. Op de zondag valt er ook nog wel wat te beleven maar dat wordt compleet anders dan in de afgelopen 111 jaar. Op zondag zijn er nog twee mannenteams ( vorig seizoen nog vijf) te bewonderen waarbij sprake is van recreatie voetbal. Er is een Zondag 2 (vorig seizoen nog res. 1e klasse) en een 3e elftal die beiden in de res. 6e klasse gaan spelen. Bij gebrek aan tegenstanders heeft de bond ze bij elkaar ingedeeld zodat ze dit seizoen vier keer tegen elkaar spelen. Ons Vrouwen 1 team is op de zondag het enig overgebleven elftal dat nog in de A categorie uit komt. Daarbij stonden aanvankelijk 12 clubs ingedeeld maar nu al hebben zich twee verenigingen teruggetrokken.

Ook hebben we op de zaterdag nog een senioren team verloren. Onze 45+ is helaas niet meer. Zo zijn er nog vier heren senioren teams en 1 Vrouwen team actief komend seizoen. En dan te bedenken dat ik nog heb meegemaakt dat ruim vóór de fusie beide clubs tezamen ruim boven de 20 senioren teams hadden. Maar dat terzijde.

Als je het komend seizoen de uitwedstrijden van onze zaterdag 1 en/of 2, alsmede op zondag die van onze Vrouwen 1 , wilt gaan kijken dan zal de A9, de Wijkertunnel én de Coentunnel regelmatig bereden moeten worden. Alle drie de teams zijn bij Noord – Hollandse clubs ingedeeld. Dus even op de fiets naar bijvoorbeeld DSK of Spaarnwoude zit er dit seizoen niet in. Voor de thuiswedstrijden op de zaterdag is het even wennen aan andere aanvangstijden. Het 2e speelt dan om 12.15 uur en het 1e om 15.00 uur. Voor onze dames op zondag is dat 11.00 uur. Hierbij een overzicht van de competitie indeling voor 2024 – 2025.

Zaterdag 1, 5e klasse A            Zaterdag 2, res. 2e klasse B        Vrouwen 1, 3e klasse A

1. Blauw – Wit (W) 1            1. AFC 3                                          1. ADO”20 Vr. 2
  2. De Blokkers 1                   2. Blauw – Wit ASV 2                    2. Alcmaria Victrix  Vr. 1
  3. DTS 1                                 3. DZS 2                                          3. Assendelft Vr. 1
  4. Jisp 1                                  4. DEM 3                                         4. OG Vr. 1
  5. Kadoelen sv 1                   5. DVVA 4                                       5. Schagen Vr. 1
  6. Koedijk 1                           6. EVC 2                                          6. Uitgeest Vr. 1
  7. Opperdoes 1                    7. Foresters 3                                 7. VVS ’46 Vr. 1
  8. Purmerland 1                   8. HBOK 2                                       8. VVW Vr. 1
  9. Sporting Krommenie 1   9. Marken 2                                    9. Zaandijk Vr. 2
  10. Volewijckers 1                10. Monnickendam 2                   10. Zwanenburg Vr. 1
  11. Wherevogels 1               11. Volewijckers 2
  12. Wieringermeer 1           12. ZCFC 2
  13. ZCFC 1                              13. ZOB 3
  14. Zwanenburg 1                14. Zwanenburg 2

De competitie voor de A – categorie begint op zaterdag 21, respectievelijk zondag 22   september. Vóór die tijd wordt er drie weekenden voor de KNVB beker gespeeld.. De zaterdag 1 doet tussendoor ook nog mee aan de Mid – West cup. Die wedstrijden vinden op doordeweekse avonden plaats. Net als bij de KNVB beker worden die in het begin in een poule afgewerkt. De eerste wedstrijd voor de Mid – West Cup werd afgelopen dinsdagavond al gespeeld. Onze zaterdag 1 trad thuis aan tegen 3e klasser VVC en dat werd 2 – 2.  Aanstaande zaterdag (31 augustus) speelt de zaterdag 1 om 17.00  uur thuis voor de KNVB beker tegen Nieuw – West United 1. Iedereen is van harte Welkom.

Dit alles kunt u verder volgen op de site onder het item “programma” en “uitslagen”. Het is natuurlijk leuker een verslag te kunnen lezen. Mocht iemand zich geroepen voelen om de verrichtingen van de zaterdag selectie te volgen en een verslag daarvan op de site te plaatsen, dan is die van harte welkom. De twee oud gedienden in dat opzicht zijn na vele jaren pennenlikken met pensioen gegaan.

Arie Keuning

2 reacties

• Het blijft natuurlijk bij 2x een ’thuiswedstrijd’ op de zondag tussen het 2e en 3e en niet 4x..
    Ik zie je nog wel graag supporten, Arie! Het zal wel stil worden op de zondag.

• Zoals tegen elke andere tegenstander speel je 1 x thuis en 1 x uit. Dus buiten 2 x een thuiswedstrijd is er ook 2 x een “uitwedstrijd”. Dus toch 4 x tegen elkaar.